تاریخ انتشار : دوشنبه 11 تیر 1403 - 19:33
8 بازدید
کد خبر : 2258

تعیین تکلیف ضایعات فروش‌های سطح شهر خرم‌‌آباد

تعیین تکلیف ضایعات فروش‌های سطح شهر خرم‌‌آباد
شهردار خرم آباد از تعیین تکلیف ضایعات فروشی های خرم آبادو خروج آن ها از سطح شهر از نیمه اول تیر ماه امسال خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری زاگرس کوهدشت:شهردار خرم‌آباد در گفتگو با خبرنگار فارس  با اشاره به اینکه ضایعات فروشی‌ها شرایط حاد بهداشتی و محیطی در برخی نقاط شهر ایجاد کرده‌اند، گفت : با دستور دادستان و شورای تامین مبنی بر تعیین تکلیف ضایعات فروشی‌ها، نیمه اول تیرماه امسال قطعا خروج ضایعاتی‌ها از سطح شهر استارت زده می‌شود.

 

داریوش بارانی بیرانوند  با اشاره و تاکید بر ساماندهی ضایعات فروش‌های شهر خرم‌آباد اظهار کرد: وجود ضایعاتی‌ها بهداشت و سلامت عمومی شهر همچنین در نقاط مختلف سکونت مردم را با مشکل مواجه کرده است، به طور مصداقی در محله اسدآبادی و فلک الدین منازل مسکونی در حال تغییر به ضایعاتی هستند.

وی افزود: وجود ضایعاتی‌ها در خیابان مازیار و ذوالفقار شرایط حاد و بحرانی بهداشتی و محیطی ایجاد کرده‌ است.

شهردار خرم‌آباد با اشاره به اینکه بخشی از ضایعات فروشی‌ها نقش مال خر را ایفا می‌کنند و از عوامل افزایش سرقت خرد هستند، گفت: شهرداری‌ها قربانیان سرقت‌های خرد در سطح شهر هستند، به طوری که شاهد سرقت مبلمان شهری، سطل، نیمکت، کابل، سیم و وسایل دیگر هستیم.

بارانی بیرانوند تاکید کرد: با پیگیری دادستان و شورای تامین شهرستان مقرر شد موضوع ضایعاتی در شهر خرم‌آباد به عنوان یک بحران جدی تعیین تکلیف شود و در همین راستا هم جلسات متعددی برگزار شد.

وی با بیان اینکه زمینی به مساحت ۶ هکتار در ورودی سایت زباله شهرداری در کمربندی متعلق به منابع طبیعی برای ضایعاتی‌ها آماده شده است، گفت: شرایط و زیرساخت‌ها برای انتقال ضایعاتی‌ها در این زمین فراهم شده است و ضایعاتی‌ها می‌توانند با مراجعه به حوزه املاک و سرمایه گذاری شهرداری جهت تامین زمین اقدام کنند.

شهردار خرم‌آباد تاکید کرد: نیمه اول تیرماه امسال قطعا موضوع خروج ضایعاتی‌ها از سطح شهر استارت زده و شهرداری با همکاری دستگاه قضا و نیروی انتظامی قطعا نسبت به انتقال آنها با جدیت اقدام خواهد کرد.

بارانی بیرانوند با بیان اینکه خروج ضایعاتی‌ها از سطح شهر اجباری است، گفت: جلساتی را با تعدادی از ضایعاتی‌ها برگزار کرده و آنها را برای خروج از شهر توجیه کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه شهرداری با ضایعاتی‌ها قرارداد حداقل ده ساله منعقد می‌کند و زمین مورد نیاز را در اختیار آنها قرار می‌دهد، افزود: شهرداری خرم‌آباد در انتقال ضایعاتی‌ها به خارج از شهر جدی است.

شهردار خرم‌آباد تعداد ضایعاتی‌ها سطح شهر را حدود ۲۰۰ واحد عنوان کرد و گفت: پس از انتقال ضایعات فروشی‌ها به خارج از شهر ساماندهی آنها هم در دستور کار قرار می‌گیرد.

 

خبرنگار/مریم نادری

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.