تاریخ انتشار : یکشنبه 20 خرداد 1403 - 19:55
17 بازدید
کد خبر : 1926

ضرورت آشنایی اصحاب رسانه با حقوق و تکالیف قانونی خود در جهت عملکرد بهتر

ضرورت آشنایی اصحاب رسانه با حقوق و تکالیف قانونی خود در جهت عملکرد بهتر
نائب رئیس ادوار کانون های وکلای دادگستری ایران بر ضرورت آشنایی اصحاب رسانه به حقوق و تکالیف قانونی و افزایش دانش حقوقی تاکید کرد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری زاگرس کوهدشت ؛ دوره ی تخصصی حقوق رسانه در پرتو اندیشه های قضایی ویژه ی اصحاب رسانه با حضور نائب رئیس ادوار اتحادیه کانون های وکلای دادگستری ایران،محمد علی آهنگران در سالن شهید حیدریان اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران در روز ۱۹ خرداد ماه برگزار شد.

 

در این نشست محمدعلی رضایی آهنگران بر ضرورت آشنایی اصحاب رسانه به حقوق و تکالیف قانونی و افزایش دانش حقوقی تاکید کرد و گفت: اگر اصحاب رسانه با حقوق و تکالیف قانونی خود آشنا شوند میتوانند عملکرد بهتری در جهت حل مشکلات در جامعه داشته باشند به طوری که تبعات کیفری بر یک نوشتار متوجه آن ها نباشد.

آهنگران با اشاره به سبقه و سابقه قانون مطبوعات در کشور گفت:یک جامعه زمانی میتواند از همه ی مراحل گذار به سلامت عبور کند که مطبوعات به عنوان رکن چهارم دموکراسی جایگاه شایسته آن جانمایی شود و اصحاب رسانه برای اینکه زبان گویای جامعه باشند بابت بیان واقعیات نگرانی نداشته باشند.

 

وی بیان کرد:رسانه زبان گویای جامعه است و هر گاه تبعیض ناعدالتی و توسعه نامتوازن در سطح جامعه می بیند توقع عدالت اجتماعی عینی دارد و این انتقادات سازنده جامعه را به سمت بالندگی سوق می دهد و در این صورت است که روح دغدغه مند صاحب رسانه آسیب نمی بیند.

 

آهنگران بیان کرد:اهل رسانه باید نسبت به حقوق رسانه ای خود و رعایت حد و خطوط قرمز آگاهی کافی داشته باشند تا در این راه مقدس سربلند و مستمر باشند.

 

وی خبرنگاران و اهل رسانه و رسانه  را جزئی از پیکره ی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی استان عنوان کردو گفت:در این خصوص خبرنگاران و رسانه باید مورد حمایت صنفی قرار بگریند ودر مقابل ، نگاه خبرنگار به ارشاد اسلامی هم باید یک نگاه کانونی باشد و حس همزاد پنداری در سایه تعامل دو سویه ،بهرمندی را به دنبال داشته باشد.

✍️خبرنگار/مریم نادری

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.