تاریخ انتشار : سه شنبه 29 خرداد 1403 - 23:01
20 بازدید
کد خبر : 2060

ثبت رکورد جهانی عمل جراحی بیماران لب شکری در لرستان و راه اندازی دومین شعبه موسسه ملی مرهم در استان

ثبت رکورد جهانی عمل جراحی بیماران لب شکری در لرستان و راه اندازی دومین شعبه موسسه ملی مرهم در استان
مسئولین مجمع خیرین سلامت استان لرستان از شایستگی استان و ثبت رکورد جهانی عمل جراحی بیماران لب شکری و راه اندازی دومین شعبه موسسه ملی مرهم در لرستان خبر دادند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری زاگرس کوهدشت :

امروز صبح ۲۹ خرداد ماه نشست خبری با حضور مسئولین مجمع خیرین سلامت استان،بهروز عزت پور مدیر عامل مجمع خیرین سلامت و رئیس هیئت مدیره مجمع،کاظم مرادی فردو جمعی ازاصحاب رسانه برگزار شد.

در این نشست در مورد اقدامات صورت گرفته و شایستگی میزبانی،و موفقیت آمیز استان، در اقدامی نیکوکارانه در سی و سومین سفر موسسه خیرخواهانه مرهم به استان پرداخته شد.

 

مدیر عامل مجمع خیرین سلامت استان بهروز عزت پوردر این نشست خبری با اشاره به اینکه درسی و سومین سفر خیرخواهانه مؤسسه ملی مرهم برای درمان رایگان بیماران شکاف لب لرستانی و خارج از استان،که از ۲۵ تا ۲۸ خرداد با همکاری دانشگاه علوم پزشکی لرستان و مجمع خیرین سلامت به طول انجامیداظهار کرد: در این خصوص ما توانستیم رکورد جهانی را کسب کنیم

وی گفت :علاوه بر درمان و جراحی بیماران شکاف لب از ۲ متخصص طب فیزیکی و ارتوپدی در درمانگاه تخصصی شهدای عشایر استفاده شد که در این راستا ۱۸۲ پارکبان، مددجوی کمیته امداد، مددجوی بهزیستی و نیروهای خدماتی به صورت رایگان ویزیت شدند.

 

وی افزود:که از این تعداد ۳۰ مورد ام آر آی رایگان ۸۷ نفر آقا و ۹۵ نفر خانم بودند و تعداد ۳۶ نفر در آینده نزدیک به تهران اعزام و به صورت رایگان تحت عمل جراحی قرار خواهند گرفت.

 

وی بیان کرد: همچنین در این سفر خیرخواهانه ،سخنرانی انگزیشی توسط دکتر مهدوی عضو موسسه ملی مرهم با همکاری آموزش و پرورش استان برگزار شد وحدود ۲۵۰ نفر از دانش آموزان نخبه و تیزهوش در این همایش باشکوه شرکت کردند.که چه بسا در دل این نخبگان بذر مهربانی و نیکوکاری همراه با تخصص آن ها در آینده خواهد شد.

 

وی گفت:همچنین کارگاه آموزشی پیشگیری از بیماری دیسک کمر برگزار شدکه در آن کادر درمانی و اعضای سازمان مردم نهاد ،کادر آموزشی ورابطین سلامت کادر پرسنل بیمارستان شهدای عشایر با دستاورد های در مورد این بیماری پرداخته شد.

 

در ادامه این نشست رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین سلامت کاظم مرادی فرد از ثبت و راه اندازی دومین شعبه موسسه ملی مرهم در استان لرستان خبر داد و اظهار کرد: در این خصوص با هماهنگی های صورت گرفته دومین شعبه موسسه خیر خواهانه مرهم در استان ثبت و راه اندازی خواهد شد و در این راستا ما بایدبا تقویت زیر ساخت ها بتوانیم زمینه را فراهم کنیم و از جراحان بومی استان استفاده شود.

 

وی افزود: در سی و سومین سفر موسسه ملی مرهم به استان ۲۲۸ عمل موفقیت آمیز صورت گرفت که از این تعداد روز اول ۹۰ نفر و در روز دوم ۹۲ نفر تحت جراحی موفقیت آمیز قرار گرفتند. که این یک رکورد جهانی برای لرستان بود.

 

وی تصریح کرد:با هماهنگی استاندار لرستان و شهردار خرم آباد یک خیابان به نام موسسه ملی مرهم نامگذاری خواهد شد.

 

مرادی فرد در پایان اظهارات خود از همه ی کسانی که در این عمل نیکوکارانه پای کار بودند و سهیم بودند تقدیر و تشکر کرد.

 

✍️خبرنگار/مریم نادری

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.