تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 خرداد 1403 - 14:43
35 بازدید
کد خبر : 1769

باز آفرینی شهری یکی از مهم ترین ارکان اصلی مدیریت شهری و ضامن حیات شهرها

باز آفرینی شهری یکی از مهم ترین ارکان اصلی مدیریت شهری و ضامن حیات شهرها
شهردار خرم آباد داریوش بارانی بیرانوند در آیین کلنگ زنی خیابان موازی حافظ گفت: بازآفرینی شهری یکی از مهم ترین ارکان اصلی مدیریت شهری و ضامن حیات شهرها است.

به گزارش پایگاه خبری زاگرس کوهدشت؛

صبح امروز طی مراسمی آئین کلنگ زنی خیابان موازی حافظ در محله پشت بازار درب دلاکان برگزار شد.

شهردار خرم آباد “داریوش بارانی بیرانوند” یکی از مهمترین رویکردهای دوره ششم شورای اسلامی شهر خرم آباد و رکن اصلی مدیریت شهری را بازآفرینی و نوسازی و نوزایی شهری عنوان کرد و اظهار داشت:در مفهوم باز آفرینی و نوسازی شهری ،شهرها باید به طور ویژه در حوزه های تاریخی و بافت فرسوده از این ظرفیت برای بهبود و ارتقای کیفیت زیست شهری و اقتصاد شهری استفاده کنند.

شهردار خرم آباد بیان کرد:باز آفرینی شهری ضامن حیات و بقا شهرها است،و شهر بدون بازآفرینی و نوسازی یعنی شهر رو به زوال و نابودی

 

وی با اشاره به اینکه محله خیابان موازی حافظ ،پشت بازار، درب دلاکان یکی ازمحله ای اصیل و دارای قدمت تاریخی خرم آباد است افزود:لازم است که از مردم این محله به خاطر صبر و شکیبایی آن ها در اجرای این طرح نوسازی و مرمت، نهایت قدردانی را داشته باشیم.

 

داریوش بارانی تشریح کرد:کاری که قرار است برای این خیابان حافظ صورت بگیرد ترمیم و نوسازی بافت تاریخی عنوان کرد و گفت :مرمت و نوسازی شهری در ایجاد این خیابان در دستور کار بود و ابعاد آن نیز سال گذشته در شورای عالی معماری و شهرسازی کشور به تصویب رسیده است، عرض پوسته این خیابان ۲۰ متر متغیر و عرض سواره آن ۱۲ متر است که احداث خواهد شد.که براساس کیفت های سنتی اجرا وبا مصالح و الگوهای سنتی احداث و ضوابط جداره سازی براساس ضوابط میراث فرهنگی تدوین خواهد شد.

 

وی در ادامه سخنان خود درخصوص نام گذاری خیابان حافظ خاطر نشان کرد:سعی ما بر این است برای نامگذاری این خیابان به نام شهدای خدمت به کمیته نامگذاری خیابان ها و معابر شهری ارسال کنیم و در تلاشیم که تا پایان سال جاری تعیین تکلیف شود و به بهره برداری برسد.

 

✍️عکس و خبر/مریم نادری

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.