تاریخ انتشار : یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 - 16:03
17 بازدید
کد خبر : 1625

برگزاری همایش هفته ملی جوانی جمعیت در دانشگاه علوم پزشکی لرستان

برگزاری همایش هفته ملی جوانی جمعیت در دانشگاه علوم پزشکی لرستان
به مناسبت هفته ملی جوانی جمعیت، همایش جوانی جمعیت با حضور دکتر بهرام دلفان رئیس دانشگاه، دکتر مریم کوشکی معاون بهداشت، دکتر مهناز مردانی معاون فرهنگی دانشجویی،مدیران ستادی و فعالین جمعیتی در تالار ابن سینا مرکز آموزشی درمانی شهید رحیمی خرم آباد برگزارشد.

دکتر دلفان با تبریک دهه کرامت، گفت: افزایش جمعیت جوان در کشور و استان باعث توسعه و توانمندی در عرصه های گوناگون خواهد شد و تشویق و ترغیب برای فرزندآوری را یک وظیفه ملی برای همگان بالاخص دست اندکاران حوزه بهداشت و درمان دانشگاه دانست.

دکتر دلفان با تقدیر از همه فعالین جمعیتی در دانشگاه، روند فعالیت های انجام شده در بخش بهداشت و درمان را مطلوب عنوان کرد.

 

وی فعالیت های مراکز نفس از زمان ایجاد تا کنون در استان را در خور تحسین دانست و بر ادامه و گسترش این نوع از فعالیت‌ها با همکاری های همه جانبه به ویژه با بسیج جامعه پزشکی لرستان تاکید کرد.

 

در ادامه امیری مدیر کل ثبت احوال استان نیز با تقدیر از عملکرد دکتر دلفان در حوزه جوانی جمعیت و ترویج فرهنگ فرزندآوری، فعالیت های دانشگاه را موثر، مفید و کارا بیان کرد که این روند مثبت را باعث سرمایه گذاری خانواده ها در امر فرزندآوری و امیدواری برای تولد فرزند سوم در بین خانواده های جوان عنوان کرد .

 

مدیر کل ثبت احوال استان، دانشگاه را در روند رو به رشد و افزایش جمعیت جوان و تبلیغ فرزند آوری و ارائه راهکارها در استان را پیشرو و با برنامه معرفی کرد.

در ادامه نیز سرهنگ پاسدار مصطفی امیری مسئول بسیج جامعه پزشکی لرستان طی سخنانی مبسوط همکاری این سازمان با دانشگاه را در راستای جوانی جمعیت و فرزند آوری را فزاینده توصیف کرد و پیام تقدیر رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور را به دکتر دلفان بواسطه فعالیت های جهادی مستمر در ترویج فرهنگ جوانی جمعیت و فرزندآوری ابلاغ کرد و از فعالیت های خانم ولی پور مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان و دکتر مریم کوشکی معاون بهداشت دانشگاه نیز تقدیر نمود.

 

در این همایش از خانواده ای جوان بصورت نمادین با ۴ فرزند تجلیل شد و هدایایی از طرف سپاه ناحیه لرستان و دانشگاه به آنها اهدا شد .

در پایان نیز از مرکز ناباروری برتر در راستای حسن اجرای قوانین ، بلوک زایمان برتر در اجرای اهداف ترویج زایمان طبیعی (شهرستان الشتر) مرکز مشاوره برتر در اجرای ترویج زایمان طبیعی ( آوای فرشته)، بیمارستان برتر در اجرای اهداف ترویج زایمان طبیعی و زایمان بی درد ( بیمارستان هفت تیر دورود) و فعالین جمعیتی دانشگاه تجلیل و تقدیر شد.

 

خبرنگار /مریم نادری

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.