تاریخ انتشار : سه شنبه 28 آذر 1402 - 18:07
121 بازدید
کد خبر : 435

مشارکت ۷۵۰ هزار نفر عامل اجرایی در انتخابات اسفند مدیرکل انتخابات وزارت کشور گفت: ۷۵۰ هزار نفر عامل اجرایی برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را در کشور بر عهده دارند.

مشارکت ۷۵۰ هزار نفر عامل اجرایی در انتخابات اسفند مدیرکل انتخابات وزارت کشور گفت: ۷۵۰ هزار نفر عامل اجرایی برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را در کشور بر عهده دارند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، مدیرکل انتخابات وزارت کشور در همایش هیئت‌های اجرایی شهرستان‌ها و بخش‌های لرستان گفت: فرآیند‌های اجرایی انتخابات تغییر کرده است، در گذشته فرآیند اجرایی ۸۳ روز طول می‌کشید، اما اکنون به ۲۰۹ روز رسیده است. محسن اسلامی گفت: امسال یک هزار و ۲۱۸ هیئت اجرایی اصلی و فرعی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، مدیرکل انتخابات وزارت کشور در همایش هیئت‌های اجرایی شهرستان‌ها و بخش‌های لرستان گفت: فرآیند‌های اجرایی انتخابات تغییر کرده است، در گذشته فرآیند اجرایی ۸۳ روز طول می‌کشید، اما اکنون به ۲۰۹ روز رسیده است.

محسن اسلامی گفت: امسال یک هزار و ۲۱۸ هیئت اجرایی اصلی و فرعی در کشور کار برگزاری انتخابات را بر عهده دارند.

مدیرکل انتخابات وزارت کشور به نقش عوامل اجرایی در اعتماد سازی و افزایش مشارکت مردم اشاره کرد و افزود: عوامل اجرایی ضمن خواندن قانون انتخابات باید ازهرگونه جهت گیری سیاسی پرهیز کنند.

دبیر ستاد انتخابات کشور افزود: در قانون جدید رأی دهنده می‌تواند به همراه شناسنامه از کارت ملی، پایان خدمت و گذرنامه نیز برای رأی دادن استفاده کند این درحالی بود که در گذشته باید مهر انتخابات در شناسنامه درج می‌شد.

رئیس ستاد انتخابات استان نیز مجری اصلی انتخابات را مردم دانست و گفت: بار اصلی این اتفاق مهم بر دوش هیئت‌های اجرایی است.

احسان یاوری، تعهد، تخصص و پاکدستی اعضای هیئت اجرایی را از شاخصه‌های اصلی اعضای هیئت عنوان کرد و افزود: سلامت و امنیت در برگزاری انتخابات زمینه افزایش مشارکت حداکثری مردم در این رویداد مهم را فراهم می‌کند.

یاوری اضافه کرد: بنابر فرمایش رهبر انقلاب هیچ مصلحتی در انتخابات بالاتر از قانون نیست و این اصل مهم هم باید در انتخابات رعایت شود.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، یازدهم اسفند امسال برگزار می‌شود.

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.