تاریخ انتشار : سه شنبه 31 مرداد 1402 - 21:46
62 بازدید
کد خبر : 66

صدور مجوز ۶ اقامتگاه بوم گردی در لرستان

صدور مجوز ۶ اقامتگاه بوم گردی در لرستان
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: با صدور مجوز ۶ اقامتگاه بوم گردی در لرستان، تعداد اقامتگاه‌های بوم گردی به ۱۴ مورد افزایش می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری زاگرس کوهدشت از خرم آباد؛مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان اظهارکرد: لرستان با داشتن تنوع زیست محیطی و آب و هوایی هر ساله پذیرای مسافران و گردشگران بسیاری از نقاط مختلف است و روند افزایش گردشگرپذیری استان موجب پیگیری جدی برای توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی و ساخت هتل‌ها شده است.

عطا حسن پور با اشاره به صدور مجوز ۶ اقامتگاه بوم گردی در استان گفت: اقامتگاه‌های استان تا پیش از این هشت مورد بود که در آینده نزدیک به ۱۴ مورد افزایش خواهد یافت و باتوجه به گردشگرپذیر بودن استان، ۱۰ اقامتگاه دیگر نیز در نوبت دریافت مجوز هستند.

وی ادامه داد: همچنین  ۵۰۰ میلیارد ریال از محل تسهیلات تبصره ۱۸ برای احداث هتل در استان اختصاص یافته که در شهرستان‌های خرم‌آباد و بروجرد هزینه می‌شود.

حسن پور افزود: همچنین هتل‌های بام خرم‌آباد و آبشار الیگودرز ۷۰۰ میلیارد ریال جداگانه از محل تسهیلات تبصره ۱۸ دریافت خواهند کرد و امسال نیز هشت هتل دیگر برای دریافت تسهیلات معرفی می‌شوند .

وی افزود: با ساخت این هتل‌ها ظرفیت تخت‌های اسکان مسافر در استان از ۲ هزار تخت به به چهار هزار تخت خواهدرسید.

تسهیلات تبصره ۱۸، وام‌های ارزان قیمتی هستند که برای ایجاد فرصت‌های شغلی و اشتغالزایی پرداخت می‌شوند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.